Nerds of Norway|Site Info

Sticky: Restoration Druid BiS 4.2

Mark Unread · 8 replies
82 posts
+2 Approves
Det er alltid greit å ha BiS liste å forholde seg til når det kommer til loot prioriteringer for å oppnå den optimale stasen. Derfor velger jeg å lage en resto druid BiS liste slik at vi trær imellom lettere skal kunne vite hvilke gear vi skal gå etter.

Jeg har valgt å legge vekt stats i følgende rekkefølge, haste < Crit < Mastery. Dette fordi store mengder haste er bevist den mest effektive stasten sålangt. Også har ikke mastery vist seg å ha en veldig stor betydning for oss til nå.

Følgende items har blitt valgt;

Head
Cowl of the clicking menace
Neck
Flowform Choker
Shoulder
Obsidian Arborweave Mantle
Back
Flowing Flamewrath Cape
Chest
Obsidian Arborweave Robes
Wrist
Glowing Wing Bracers
Hands
Obsidian Arborweave Handwraps
Belt
Firescar Sash
Legs
Obsidian Arborweave Legwraps
Boots
Ethereal Footfalls
Rings
Quicksilver Signet of the Avengers Soothing Brimstone Circle
Trinkets
Jaws of Defeat Eye of Blazing Power
Relics
Singed Plume of Aviana
One-Handed Weapon
Ko'gun, Hammer of the Firelord
Off-Hand
Goblet of Anger
Two-Handed Weapon
Smoldering Censer of Purity
Posted Jun 26, 11 · OP · Last edited Jun 26, 11
0 Approves
23 posts
0 Approves
int > mastery > haste > crit imo.

Mastery var suverent overlegen pre 4.2 patch i 10man, men i 25man så var haste bedre. Og etter Harmony kommer så
blir jeg å gå for mastery yet again siden det passer min heale måte perfekt.
Konstant lifebloom på tank med nourish som fornyer = konstant +healing. og det er mye mer mana effektivt i min mening etter det jeg har erfart mellom haste å mastery.

Crit er en bonus på healing når det skjer, er nokk av RnG i bossfights med å satse på crit healing for å holde folk oppe.

skal slenge opp min specc samt BIS for mastery resto droids hvis andre druider ønsker d.

Men godt jobbet Habs, flott liste :)
Posted Jun 26, 11
0 Approves
82 posts
+2 Approves
Takk for det, sant som du sier Lacunaas. Kommer helt an på rollen i raidet også, men min erfaring so far og testing på PTR har ført til at jeg fortsatt velger å forholde meg til haste. Samt listen innebærer Jaw of Defeat trinket som sparer opptill 38000 mana på en 6 min fight + at +2set tier12 har 40% chance til å restore 1% mana per spell, noe som i følge de andre druidene jeg har pratet med slår fast om at haste mana ikke vil være et problem enda, men det vil vi nok erfare ganske fort :)

Klart at int kommer forran alt, det skrev jeg ikke pga det var en selvfølge.

Jeg vil gjerne ta en titt på din BiS liste, så kan vi diskutere videre etter det! :)

Your'e now in the Circle, Habs.
Posted Jun 26, 11 · OP · Last edited Jun 26, 11
0 Approves
82 posts
+2 Approves
Btw, jeg vil også fastslå at nesten uansett hvilken 4.2 one-hand og off-hand du har, så danker de ganske lett ut de ulike staffene statswise! :)
Posted Jun 26, 11 · OP
0 Approves
23 posts
0 Approves
NB!!
Dette er en midlertidig BIS liste for mastery resto druids. Er hentet ut av det man kunne finne av loot som er lagt ut!
Og vise det at mastery ikke er bra nokk for 25man raids så er det bare å følge habs sin liste :d

Head
Obsidian Arborweave Helm
Neck
Heartstone of Rhyolith
Shoulder
Flickering Shoulderpads
Med Mastery int eller mastery spirit bonus!
Boss Shannox
Back
Flowing Flamewrath Cape
Avengers of Hyjal
Chest
Obsidian Arborweave Robes
Wrist
Flickering Wristbands
Med Mastery int eller mastery spirit bonus!
Boss Alysrazor
Hands
Obsidian Arborweave Handwraps
Belt
Firescar Sash
Avengers of Hyjal
Boots
Phoenix-Down Treads
- Boss: Alyszrazor
Legs
Obsidian Arborweave Legwraps
Rings
Quicksilver Signet of the Avengers
Avengers of Hyjal
Soothing Brimstone Circle
Valor points
Trinkets
Jaws of Defeat
Boss: Major Domo Staghelm
Eye of Blazing Power
Boss: Alyszrazor
Relics
Soulflame Vial
valor points
One-Handed Weapon
Ko'gun, Hammer of the Firelord
Boss: Ragnaros
Off-Hand
Goblet of Anger
Boss: shannox
Two-Handed Weapon
Sho'ravon, Greatstaff of Annihilation
Boss: Ragnaros

Spec:
http://wowtal.com/#k=gB8MB04G.avv.druid.

Blir det mana trøbbel så slenger man flere points i Moonglow istede for genesis. Må man bare se hva som trengs.
Cast regrowth under Clearcast for å prokke Hastebuff fra natures grace med 15% samt hvis man har 3 extra rejuv aktiv så har man mere haste på direkt heals. Veldig bra i noen tilfeller der man treng kjappe fine heals. ellers så går clearcast til HT.

Valgte bort living seed for å slenge dem på Blessing of the grove siden rejuv er vår beste heal uansett kordan man regner.
Å living seed healer så liten prosent i raids etter det jeg har opplevd at jeg ikke bruker extra tid på det talente.
Buffe rejuv er det viktigste :) fine healen

Å trenger man en extra dispeller på magic så fjerner man bare 1 point på Regrowth å plasserer det på natures cure :)
Posted Jun 26, 11 · Last edited Jun 26, 11
0 Approves
104 posts
+3 Approves
Det jeg tror jeg kommer til å gå for evt er 2005 haste breakpoint, og gå mastery etter det :)
Posted Jun 26, 11
0 Approves
82 posts
+2 Approves
Det er det jeg også har tenkt til å gjøre oldemor, ifølge det jeg har lest og hørt så langt så er det visst det som blir tingen hopefully.

Det er ikke alle tier piecene som har haste heller, men å fylle opp med haste offset items er et must for å nå 2005 haste, og det krever både MH og OH med haste.

Derfor blir det ikke veldig mye til overs for mastery såvidt jeg kan se, men med en god del reforging etc så skal det ikke være noe problem å nå den :)
Posted Jun 26, 11 · OP
0 Approves
104 posts
+3 Approves
^^
Posted Jun 26, 11
0 Approves
33 posts
0 Approves
Fin lesing:
http://www.mmo-champion.com/threads/925853-Resto-Druid-Gear-List-4.2
og
http://www.mmo-champion.com/threads/806487-Resto-Druid-Guide-4.2

Jeg tror det er best å gå for 2005 haste, og resten i enten mastery eller crit avhengig av hvordan spec du velger. (Living seed eller ikke)

Siden crit healer for 200% nå istedenfor 150% er det en fin buff, men for ren raidhealing tror jeg mastery fremdeles er bedre. Da må man selfølgelig passe på å ha nær 100% uptime på harmony. Dette bør en fint klare ved å ha swiftmend på cooldown hele tiden, og refreshe life bloom med direkte heals.
Posted Jun 26, 11
0 Approves
Announcement of