Nerds of Norway|Site Info

Madness Healing

Mark Unread · 8 replies
24 posts
0 Approves
Heisann.
Jeg lurte på om det var noen stalltips til healing på Madness.

Har kjørt instansen endel som healer nå og testet forskjellige setups med crit, haste og mastery.
Beste attempt har vært 2% og det var rett og slett uflaks i P2 som gjorde at vi faila.

Men tilbake til saken.
Vi kjører normalt med en resto druid, en holy pala og meg som resto shaman.
Tankene er en prot pala og enten en druid eller warrior.
Av øvrig DPS har vi en surv hunter en combat rogue en fire mage en DK og en priest.

DPS messig ligger tankene på 25-30k og DPS stort sett rundt fra 35-45k.

Før de fiksa posisjonering på Alextraza (single target crush) og bolt stacking på Kalecgos hadde jeg mellom 80-100% mana når vi startet fighten på plattformen. I P2 klarte jeg å gå inn i første adds fase med 100% og deretter 50% på neste og på tredje var jeg oom.

Nå etter fiksene har jeg ikke kommet til P2.
Med en tank og 2 healere (meg og en resto druid) ligger jeg på rundt 80% mana før bolten lander på plattform 4 men jeg er redd for at P2 kommer til å bli en kjempe utfordring pga økende AoE dmg fra DW.

Rent teknisk har jeg HR oppe konstant i Wing fasene, så lenge folk klarer å spre seg mot Crush kan jeg spe på med litt Chain Heals og Healing Wave + Riptide som jeg slacker litt på "fy meg".

I P2 (De erfaringene jeg fikk før siste fix) holdt jeg HR oppe konstant og spammet Chain Heal.
Jeg gikk inn i fasen med ca 50% CD på Spirit Link, bruker den på plattform 4 og Mana Tide er klar til bruk.
Har også Natures Swiftness + GHW klar for å toppe tanken, denne har 2min CD.

Siden jeg kun har 3pcT13 får jeg ikke brukt 30% Haste buff fra SWG, den hadde nok kommet veldig godt med her.
Men uansett, det hele ender opp med at jeg må spamme GHW for å klare å holde folk over 50% HP etterhvert som ting skjer, CH spamming går ikke fort nok og jeg risikerer å gå OOM midt i en adds fase, da er vi pretty much ... uhm ... rundtlurt av DW :p

Usikker på deres progress, men noen tips for 10M Normal hadde gjort meg meget lykkelig :)

tata

/Bh
Posted Dec 21, 11 · OP
0 Approves
13 posts
0 Approves
Potion of concentration eller hva den het er til stor hjelp ret etter face shift for da har du ofte litt dødtid og da passer den godt in. for og Holde manaen høy burde alle bruke manaregen spellsa sine etter vær platform for og ha mana så høy som mulig, om dette blir fordelt riktig så skal ikke mana være noe problem : ) gl
Posted Dec 21, 11
0 Approves
504 posts
+8 Approves
Skal vi se mana problemet kan du løse med å bruke mitt spec,
Bare spam bolts før tentac, rett etter tentac og på starten av hver platform(her er jeg alltid på 100%
CryBaby:Se på meg jeg har fult bis gear!
Kushi: so?
Crybaby: Jeg har alle legendaries i spillet!
CryBaby: Hva mener du med "so"!? WTF jeg er best!
Kushi: Jeg er dekt i oransj spray tæn, means I'am LEGENDARY BITCH!
Posted Dec 21, 11
+1 Approves
1
 Approves
504 posts
+8 Approves
Reforger bare gearet til haste mastery
Posted Dec 21, 11
0 Approves
24 posts
0 Approves
For et sammentreff, jeg tenkte å specce Elemental Precision før jeg leste denne :)
Er en liten ting jeg vil gjøre anderledes dog, istedenfor å ha 3/3 i EP og waste spirit over 1742, kommer jeg til å kjøre 2/3 fordi jeg liker å ha 2.4k ish spirit og heller sette det siste poenget for 2% mer guffe på LB :)

Har også byttet ES Glyph med WS Glyph og beholdt Riptide for den healer adskillig mer enn ES selv med Glyph.
Reforger du all Crit til haste=mastery ? Du har logga ut som ele så jeg ser ikke statsa dine.

Flask of concentration hadde jeg helt glemt pga 10s zzz men det var jo et interessant tips.
Skal regne ut om den gir mer eller mindre enn LB spamming med 100% hit over 10s.

tata

/Bh
Posted Dec 21, 11 · OP
0 Approves
504 posts
+8 Approves
Spirit til hit cap(kommer ikke så lavt)
Etter det kjører jeg bare mastery>haste>spirit.
Posted Dec 21, 11
0 Approves
24 posts
0 Approves
Fungerte strålende :)
Fikk ikke testet skikkelig men jeg ser forskjell.
Hjalp også betraktelig å få 4pcT13, 30% haste hvert andre minutt er bare konge.
Posted Dec 22, 11 · OP
0 Approves
504 posts
+8 Approves
den bør du bare bruke i perioder hvor det er høyst nødvendig, som for eks på de 2 siste seedsa =)
Posted Dec 22, 11
0 Approves
427 posts
+20 Approves
den kan testes på Ooze boss - heroic mode, trust me :p
Posted Dec 22, 11
0 Approves
Announcement of